Інтерактивні технології навчання на уроках математики у початковій школі: від планування до результату

Authors

  • Nina Rudenko старший викладач кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук https://orcid.org/0000-0002-6274-9311

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.3

Abstract


The article states the author’s definition of the concept interactive technologies at mathematics lessons. They are defined as the set and the certain sequence of pedagogical methods that are aimed at the realization of a didactic objective, the activation of the participants’ subject-subject interaction in the educational process, which affects the quality of mathematics preparation and enhances pupil’ thinking skills. The structure of interactive mathematics lesson at primary school is determined: motivation activity; announcement, presentation of the topic and learning outcomes; providing the necessary information; interactive activity; reflection; evaluating the results of the lesson. Interactive technologies are selected and classified according to their didactic aim and function and are appropriate for use at mathematics lessons of the New Ukrainian School.
Key words: primary school, mathematics lesson, interactive technologies, technological approach, the structure of interactive mathematics lesson.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Математика. Начальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli

Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посіб. / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко. — Київ : Вид-во А.С.К., 2004. — 192 с.

Савченко О.Я. Дидактика початкової школи : підруч. для вищ. навч. закл. / О.Я. Савченко. — Київ : Грамота, 2013. — 504 с.

Giorgdze M, Dgebuadze M. Interactive teaching methods: challenges and perspectives. Ijaedu-International E-Journal of Advances in Education. 544–548. 10.18768/ijaedu.370419, doi: 10.18768/ijaedu.370419

Downloads


Abstract views: 492

Published

2019-10-10

How to Cite

Rudenko, N. (2019). Інтерактивні технології навчання на уроках математики у початковій школі: від планування до результату. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, (32), 22–28. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2019.32.3

Issue

Section

Theoretical foundations of development of modern pedagogy