ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: ПОШУК СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ

Authors

  • Марія Василівна Братко Київський університет імені Бориса Грінченка, директор Університетського коледжу

Keywords:

освітнє середовище, освітнє середовище вищого навчального закладу, середовищний підхід, ресурсна концепція стратегічного управління

Abstract

У статті на основі аналізу сутності поняття «освітнє середовище вищого навчального закладу», авторського визначення зазначеного поняття, ресурсної концепції стратегічного управління запропоновано базові засади технології управління освітнім середовищем вищого навчального закладу. Умови або ресурси освітнього середовища необхідно розглядати в якості «фактора впливу» на суб’єкти навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі. Відтак, цілеспрямовано змінюючи складові освітнього середовища, ми можемо здійснювати опосередкований вплив на всі складові освітнього процесу, в тому числі на його результат — випускника-фахівця.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Марія Василівна Братко, Київський університет імені Бориса Грінченка, директор Університетського коледжу

кандидат педагогічних наук, доцент

References

Васильева Е.Ю. Образовательная среда вуза как объект управления и оценки / Е.Ю. Васильева // Университетское образование: практика и анализ. — 2011. — № 4 (74). — С. 76–82.

Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В.В. Давыдова. — М. : Педагогика, 1991. — 480 с

Грант Р. Ресурсная теория конкурентных преимуществ: практические выводы для формулирования стратеги / Р. Грант. // Вестник СПбГУ. Серия 8. — 2003. — Вып. 3 (№ 24). — С. 47–75.

Ларисова И.А. Педагогически комфортная среда как средство формирования творческой самореализации подростков во внеурочной деятельности / И.А. Ларисова // Фундаментальные исследования. — 2011. — № 12. — C. 493–497.

Новиков В.Н. Образовательная среда вуза как профессионально и личностно стимулирующий фактор [Електронний ресурс] / В.Н. Новиков // Электронный журнал «Психологическая наука и образование». — 2012. — № 1. — Режим доступа: www.psyedu.ru

Прахалад С.К. Ключевая компетенция корпорации / С.К. Прахалад, Г. Хамел // Вестник СПбГУ. Серия 8. — 2003. — Вып. 3 (№ 24). — С. 18–41.

Слободчиков В.И. Структура и состав образовательной сферы: категориальный анализ / В.И. Слободчиков // Психология обучения. — 2010. — № 1. — С. 4–24.

Фрейджер Р. Личность, теории упражнения, эксперименты [Електронний ресурс] / Р. Фрейджер, Д. Фэйдимен // Пер. с англ. — СПб. : прайм-ЕВ-РОЗНАК, 2004. — 608 с. (Проект «Психологическая энциклопедия»). — Режим доступа: http://www.bfskinner.org/index.asp

Хейдеметс М. Феномен персонализации среды: Теоретический анализ / Мати Хейдеметс. — Таллинн : ТПИ, 1988. — С. 4–49. — (Средовые условия групповой деятельности).

Штейнбах Х. Психология жизненного пространства / Х. Штейнбах, В. Еленский. — Санкт-Петербург, 2004. — 240 с.

Соммер Р. Особистий простір / Р. Соммер — Канадський архітектор. — 1960. — № 2. — С. 78–80.

Теймур Н. Екологічний дискурс / Н. Теймур. — Лондон, 1982. — 220 с.

Downloads


Abstract views: 322

Published

2015-04-16

How to Cite

Братко, М. В. (2015). ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ: ПОШУК СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, (22). Retrieved from https://www.pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/47