Консультаційна діяльність в епоху цифрових змін: можливості та перспективи

Автор(и)

  • М. Козир доцентка кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидатка педагогічних наук, доцентка https://orcid.org/0000-0001-8402-2589
  • А. Непийвода студентка V курсу ОПП «Освітній дизайн і коучинг в освіті дорослих» Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0009-0000-2288-9638

DOI:

https://doi.org/10.28925/2311-2409.2025.4315

Анотація

У статті досліджено трансформацію консультаційної діяльності в умовах цифровізації освіти,
зокрема в сегменті освіти дорослих. Акцентовано увагу на зміні форматів, підходів та інстру-
ментів консультування, які забезпечують ефективну комунікацію, гнучкість і доступність по-
слуг. Метою дослідження є вивчення особливостей організації та проведення консультаційної
діяльності за умов цифрових змін, визначення потенціалу сучасних цифрових ресурсів і прогно-
зування напрямів їх подальшого розвитку. Завдання дослідження полягають у характеристиці
ключових цифрових інструментів, аналізі їхніх переваг і обмежень, виявленні впливу цифрових
технологій на ефективність консультаційної взаємодії, узагальненні викликів, з якими стика-
ються фахівці у процесі цифрової трансформації.
У центрі уваги перебувають такі інструменти, як Zoom, Google Meet, Padlet, Miro, Canva та Mentimeter,
які активно застосовуються в онлайн-консультуванні. Розглянуто їх функціональність, можливо-
сті для організації інтерактивної взаємодії, спільної роботи, візуалізації матеріалів і збору зворот-
ного зв’язку. Визначено, що цифрові технології не лише сприяють розширенню аудиторії, а й дозво-
ляють реалізовувати індивідуальний підхід до кожного здобувача освіти. Наголошено на тому, що
основні тенденції цифровізації консультування включають: перехід до дистанційних форматів зав-
дяки відеозв’язку та інтерактивним платформам, автоматизацію процесів за допомогою штуч-
ного інтелекту, використання хмарних сервісів для збереження та обміну інформацією, інтеграцію
інструментів аналізу даних для персоналізованого підходу. Окреслено перспективи інтеграції штуч-
ного інтелекту, доповненої реальності та автоматизованих сервісів у консультаційний процес.
Зроблено висновок, що успішна реалізація цифрового консультування потребує підвищення рівня циф-
рової грамотності фахівців, розвитку інфраструктури, дотримання вимог кібербезпеки та адапта-
ції цифрових інструментів до специфіки освіти дорослих. Цифрові технології виступають не лише
технічним інструментом, а й каталізатором якісних змін у взаємодії між консультантом і клієнтом

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Алєксєєва Т. М. Застосування активних форм навчання валеології в онлайн-форматі. Вісник Глу-

хівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки.

Т. 54. № 1. С. 179–185. DOI: https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-179-185

Боднар О., Івасів О. Специфіка розвитку експертно-консультативної діяльності в умовах модер-

нізації освіти. Вісник Львівського університету. Сер. Педагогічна. Львів, 2019. Вип. 34. С. 3–13.

Гайтан О. М. Порівняльний аналіз можливостей використання інструментарію вебінарорієнто-

ваних платформ zoom, google meet та microsoft teams в онлайн-навчанні. Information Technologies

and Learning Tools. 2022. Т. 87. № 1. С. 39–60. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4441

Козир М., Іващенко А. Цифрові технології як інструмент консультативної діяльності в освіті до-

рослих. Педагогічна освіта: теорія та практика. Психологія. Педагогіка. 2023. № 39 (1). С. 73–79

URL: https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/365

Козир М., Сад А. Діагностика впровадження інноваційних практик в університетській освіті:

реальний стан і перспективи. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2024.

№ 42 (2). С. 75–84. URL: https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/422

Онен І. Які переваги Google Meet в порівнянні з Zoom. Чому краще обрати саме цей сервіс |

блог Mccloud. mcCloud. 2024. URL: https://mccloud.ua/yak-perevagi-google-meet-v-por-vnyann-zzoom/#

Google_Meet_vs_Zoom_що_спільного

Переваги та недоліки Canva. Carlos Barraza. 2024. URL: https://barrazacarlos.com/uk/pierievaghi-taniedoliki-

kanvi/

Пінтійська О. Використання онлайн-дошки padlet в навчальному процесі. Освіта, економіка

управління: сучасний стан та інновації. 2019. С. 121–123.

Пшенична О. С. Цифрові та мультимедійні технології в профільній середній та фаховій передви-

щій освіті : навчальний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти магістра спеціальності «Се-

редня освіта» освітньо-професійної програми «Середня освіта (Історія)». Запоріжжя : ЗНУ, 2024.

с.

Судаков О., Собченко Т. Цифрові застосунки padlet та canva в організації групової роботи здо-

бувачів ЗВПО під час вивчення педагогічних дисциплін / Психолого-педагогічні проблеми вищої

і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали VІІІ Міжнар. наук.-пр-

акт. конф., Харків, 20–21 берез. 2024 р. Харків : Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, 2024.

С. 478–483.

Цифрова трансформація науково-освітніх середовищ в умовах воєнного стану: збірник матері-

алів. Звітна наукова конференція Інституту цифровізації освіти НАПН України, 23 лютого 2024 р.,

м. Київ / упоряд.: О. П. Пінчук, Н. В. Яськова. Київ : ІЦО НАПН України, 2024. 168 с.

Inma Beltrán-Martín. Using Padlet for collaborative learning. // 5th International Conference on Higher

Education Advances (HEAd’19). 2019. P. 201–211. DOI: http://dx.doi.org/10.4995/HEAd19.2019.9188.

Gokbulut, B. (2020). The Effect of Mentimeter and Kahoot Applications on University Students’

e-Learning. World Journal on Educational Technology: Current Issues. 12(2), 107–116 https://doi.

org/10.18844/wjet.v12i2.4814

Aine MC Donnell. Digital Transformation Trends for Consultants in 2024. Olive Technologies.URL:

https://olive.app/blog/digital-transformation-trends-for-it-consultants/

Grynyov, R., Boiarynova, I., Tsarova, Y., Storozhuk, V., & Berbets, V. (2024). Consulting Activities

in the Modern Educational Space: Necessity or a fad?. Amazonia Investiga, 13(84), 97–117. https://doi.

org/10.34069/AI/2024.84.12.6

REFERENCES

Alieksieieva, T. M. (2024). Zastosuvannia aktyvnykh form navchannia valeolohii v onlain-formati.

[Application of Active Forms of Learning Valeology in Online Format]. Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho

pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka / Bulletin of Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv

National Pedagogical University, 2024, T. 54, № 1, pp. 179–185 [in Ukrainian].

https://doi.org/10.31376/2410-0897-2024-1-54-179-18

Bodnar, O., & Ivasiv, O. (2019). Spetsyfika rozvytku ekspertno-konsultatyvnoi diialnosti v umovakh

modernizatsii osvity [The Specificity of Developing the Expert and Advisory Activity in the Context

ofModernizing Education]. Visnyk of Lviv University, Series: Pedagogics, 2019, Issue 34, pp. 3–12 [in Ukrainian].

Haitan, O. M. (2022). Porivnialnyi analiz mozhlyvostei vykorystannia instrumentariiu

vebinaroriientovanykh platform Zoom, Google Meet ta Microsoft teams v onlain-navchanni. [Comparative

Analysis of Possibilities of Using the Toolkit of Webinar-Based Patforms Zoom, Google Meet and Microsoft

Teams in Online Education]. Information Technologies and Learning Tools, 2022, T. 87, № 1, pp. 39–60

[in Ukrainian].

https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4441

Kozyr, M., & Ivashchenko, A. (2023). Tsyfrovi tekhnolohii yak instrument konsultatyvnoi diialnosti

v osviti doroslykh [Digital Technologies as a Tool of Consulting Activities in Adult Education]. Pedagogical

Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy, 39(1), pp. 73–79 [in Ukrainian].

https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/365

Kozyr, M., & Sad, A. (2024). Diahnostyka vprovadzhennia innovatsiinykh praktyk v universytetskii

osviti: realnyi stan i perspektyvy [Diagnostics of Implementation of Innovative Practicies in University

Education: Real state and prospects]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Psychology. Pedagogy,

(2), pp. 7584 [in Ukrainian].

https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/422

Onen, I. (2024). Yaki perevahy Google Meet v porivnianni z Zoom. Chomu krashche obraty same

tsei servis [What the advantages of Google Meet compared to Zoom are. Why it is better to choose this

particular service]. mcCloud [in Ukrainian].

https://mccloud.ua/yak-perevagi-google-meet-v-por-vnyann-z-zoom/#Google_Meet_vs_Zoom_що_

спільного

Perevahy ta nedoliky Canva. (2024). [Advantages and Disadvantages of Canva]. Carlos Barraza

[in Ukrainian].

https://barrazacarlos.com/uk/pierievaghi-ta-niedoliki-kanvi/

Pintiiska, O. (2019). Vykorystannia onlain-doshky Padlet v navchalnomu protsesi [Using the Online

Padlet Board in the Educational Process]. Osvita, ekonomika upravlinnia: suchasnyi stan ta innovatsii, 2019,

pp. 121–123 [in Ukrainian].

Pshenychna, O. S. (2024). Tsyfrovi ta multymediini tekhnolohii v profilnii serednii ta fakhovii

peredvyshchii osviti [Digital and multimedia technologies in specialized secondary and vocational higher

education: a study guide for applicants for a master’s degree in the specialty «Secondary Education»

of the educational and professional program «Secondary Education (History)»]: navchalnyi posibnyk

dlia zdobuvachiv stupenia vyshchoi osvity mahistra spetsialnosti «Serednia osvita» osvitno-profesiinoi

prohramy «Serednia osvita (Istoriia)». Zaporizhzhia : ZNU, 146 p. [in Ukrainian].

Sudakov, O. (2024). Tsyfrovi zastosunky Padlet ta Canva v orhanizatsii hrupovoi roboty zdobuvachiv

ZVPO pid chas vyvchennia pedahohichnykh dystsyplin [Digital applications of Padlet and Canva

in the organization of group work of vocational training students during the study of pedagogical

disciplines]. Psykholoho-pedahohichni problemy vyshchoi i serednoi osvity v umovakh suchasnykh vyklykiv:

teoriya i praktyka: materialy VIII Mizhnar. nauk.-prakt. konf., Kharkiv, 20–21 bereznia 2024 r., Kharkiv.

nats. ped. un-t im. H. S. Skovorody, Kharkiv, 2024, pp. 478–483 [in Ukrainian].

Tsyfrova transformatsiia naukovo-osvitnikh seredovyshch v umovakh voiennoho stanu. (2024). [Digital

Transformation of Sscientific and Educational Environments under Martial Law]. Zbirnyk materialiv.

Zvitna naukova konferentsiia Instytutu tsyfrovizatsii osvity NAPN Ukrainy, 23 liutoho 2024 r., m. Kyiv, Kyiv :

ITsO NAPN Ukrainy, 168 p. [in Ukrainian].

Inma Beltrán-Martín (2024). Using Padlet for Collaborative Learning. 5th International Conference

on Higher Education Advances (HEAd’19), pp. 201–211.

DOI: http://dx.doi.org/10.4995/HEAd19.2019.9188

Gokbulut, B. (2020). The Effect of Mentimeter and Kahoot Applications on University Students’

e-Learning. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 12(2), 107–116 [in English].

https://doi.org/10.18844/wjet.v12i2.4814

Aine MC Donnell. Digital Transformation Trends for Consultants in 2024. Olive Technologies.

[in English].

https://olive.app/blog/digital-transformation-trends-for-it-consultants/

Grynyov, R., Boiarynova, I., Tsarova, Y., Storozhuk, V., & Berbets, V. (2024). Consulting Activities

in the Modern Educational Space: Necessity or a fad?. Amazonia Investiga, 13(84), 97–117 [in English].

https://doi.org/10.34069/AI/2024.84.12.6

Downloads


Переглядів анотації: 92

Опубліковано

2025-03-02

Як цитувати

Козир, М., & Непийвода, А. (2025). Консультаційна діяльність в епоху цифрових змін: можливості та перспективи. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка., (43 (1), 128–135. https://doi.org/10.28925/2311-2409.2025.4315

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають